torsdag 29. mars 2012

Oppdatering 29.03.12: Jeg gir beng!


Til mappa mi på legesenteret: 

Legetime i morgen. Jeg rekker ikke å skrive mer nå, så det kommer en grundig oppdatering på denne bloggen senere, med tittelen ”Oppdatering 29.03.12, del II”

Jeg har bedrevet kroppsorientert prosessarbeid siden siste legetime.

Og det kan ikke beskrives med få ord, for noe sånt fins ikke innen helsevesenets korrekte psykiske helsevern.

Jeg har det mye bedre enn sist jeg var hos lege, og enormt mye bedre enn da jeg måtte avlyse en time på grunn av post-traumatiske stressreaksjoner.

Jeg har lagt på meg 3 kilo og blodtrykket er nok fremdeles like høyt, og det gir jeg beng i!

Prosessen er det viktigste nå, og den tar den tiden den tar. Å gå snarveier ville være som å mikse på et regnestykke for å få det til å stemme med fasiten.

Målet – 100 % jobb i oktober – er i sikte. Det er også redusert vekt og blodtrykk.

Men ikke i dag.

3 kommentarer:

  1. Ja!!! Du skriver: "Prosessen er det viktigste nå, og den tar den tiden den tar. Å gå snarveier ville være som å mikse på et regnestykke for å få det til å stemme med fasiten."
    Kan noen klistre dette opp på alle hjelperkontorer inklusive helsemaktkontorer i hele Norge?

    SvarSlett
  2. Ingen snarveier hjelper. Stå på Ingrid i den prosessen du er i.
    Klem fra Bibbi

    SvarSlett
  3. Takk til dere begge to. Skriver mer når jeg har ord.

    SvarSlett

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.