tirsdag 22. mai 2012

Gompetanse

Jeg har skrevet om gomper tidligere, her:

http://ingridvaa.blogspot.com/2012/04/gomper-og-trippelskader.html

Nå bytter jeg ut stemplingsordet "gomp" med "gompetanse".

Og foreslår at gompetanse er evnen til å finne seg til rette i samfunnet.

En som har høy gompetanse lever i en verden av konvensjonell visdom der det som ikke slår deg i hjel gjør deg sterkere, himmelen alltid er blå bak skyene og det er viktig å være positiv og tenke på de som har det verre.
    "De styrer blindt fra floskel til floskel som de tror er dype sannheter", var det en som sa til meg nylig.
 
En med lav gompetanse får gnagsår i sinnet og floker i hodet av slike sannheter.

Fortsetter her:

http://ingridvaa.blogspot.com/2012/05/gompologi.html

Synspunkter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.