lørdag 16. juni 2012

Liebster Blog Award




I innboksen min i dag lå denne meldingen:

Ingrid, ta en titt innom bloggen min, jeg har gjort litt stas på deg i dag.
Klem fra Bibbi.
Og i Bibbis blogg, "En del av meg", var det en hyggelig overraskelse:

http://skrotliv.blogspot.no/2012/06/jeg-deler-ut-liebster-blog-award.html

Jeg ble helt svimmel av overveldelse og måtte legge meg og sove litt, men nå er jeg klar til å ta imot det Bibbi skriver. Og til og med sitere henne:
En blogg som har gitt meg mye i den tiden jeg har vært på blogg. Ingrid tar opp temaer rundt psykisk helse, og en sunn skepsis ang positivitetspushingen flere av oss møter i helsevesenet.
Hun deler raust av sine egne erfaringer, skriver reflektert og presist. Hun våger, der andre tier, og jeg tar av meg hatten for denne flotte damen og hennes blogg.
Det var svært kjærkomne ord, for jeg skal skrive mer om positivpushing før jeg gjenopptar bloggpausen min, og det er et tungt emne fordi det går så helt på tvers av Konvensjonell Visdom. Mange takk for det, Bibbi.


Det er to bloggere jeg vil sende stor takk og stor anerkjennelse til:


Merete Isabell, jeg har fulgt deg siden jeg begynte å blogge, og du har har stadig imponert meg med dine skildringer av møter med hjelpevesenet. Noen ganger har jeg smilt over noe du har skrevet og noen ganger har jeg grått, berørt er jeg ofte blitt.

Du byttet blogg for en tid siden, og jeg finner ikke igjen den gamle, så jeg får ikke lenket til de artiklene som har gjort størst inntrykk.

Men her er en av dem: Where can you run to escape from yourself?

Artiklene dine burde vært studiemateriell for psykisk helsevernere. Du beskriver så tydelig hva som hjelper og dekker dine behov, og hva som ikke gjør det. Jeg finner dessverre ikke det du har skrevet om pleieren som satt ved siden av deg på baderomsgulvet - var det i den gamle bloggen?

Kjære Merete, akkurat nå har har du det svært vanskelig. Jeg sender varme tanker til deg, og håper å kunne lese innleggene dine i mange år framover.



For alle lenkene du legger ut - jeg vet at når noe kommer fra deg, er det alltid interessant.

Jeg har lært mye av deg, du skriver mye som jeg kjenner meg igjen i, og mye av det du har skrevet har fått meg til å stoppe opp og tenke.

Som disse artiklene:

Når terapien skader  Ingen burde få lov til å jobbe med psykisk helsevern før de har vist at de har lest og forstått det du skriver her.

Man trenger ikke dra til Guantanamo

Feiloppfatninger av pasienten

Jeg ønsker for deg en psykolog som har baller til å svare på søknaden din! Varme tanker og gode ønsker fra meg!

***

Det var bare to, jeg sparer resten til senere. det har vært lite blogglesning i det siste. Skal vi se ... hva var det nå jeg skulle gjøre?

Hvis du tar imot prisen, skal du:
* takke for prisen og linke til meg (fordi du fikk prisen av meg)
* lime inn Liebster blogaward-ikonet hos deg
* gi prisen til 3-5 blogger med 200 eller færre følgere, som du synes fortjener denne prisen
* legg igjen en kommentar på bloggene du gir prisen til


Dette er selvsagt helt frivillig. Gjør det dere føler for, Merete og Sigrun. Det viktige er at jeg vil vise hva bloggingen deres betyr for meg, og samtidig vil jeg drive litt PR for bloggene deres.









4 kommentarer:

  1. Hjertelig takk for pris :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel fortjent! Jeg har lært utrolig mye av deg.

      Slett
  2. Tusen tusen takk! Jeg skal ta utfordringen når jeg får data, nå stresser jeg med iPad'en og dårlig Internett.
    Btw så kan jeg åpne den gamle bloggen om du ønsker, men da også når jeg får skikkelig data og internett.

    SvarSlett
    Svar
    1. Korrekturlesning er en fordel. Jeg har slettet det jeg skrev og langt inn det jeg hadde tenkt å skrive:

      Merete Isabell, ta den tiden du trenger. Ta utfordringen når du ønsker og det passer for deg.

      Det står mye interessant og fint i den gamle bloggen din, og det haster overhodet ikke med å få den åpnet.

      <3

      Slett

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.