torsdag 19. september 2013

Per Isdal-sitat via Maren Østbø

I forrige innlegg lenket jeg til noe som gledet meg.  

Og her viser jeg et bilde som gledet meg.

Det er gjør alltid godt når noen ser sammenhengen mellom "uønsket atferd" og vold mot barn.




"Folk som jobber med barn og unge burde ha en form for relativitetsteori som sa at barns uartighet bare er omdannet krenkelsesenergi"

- Meningen med volden, Per Isdal



Kanskje dette passer sammen med et sitat fra Andrew Vachss?




Jeg har lagt det ut før, med denne oversettelsen:

Når det gjelder skader fra familievold, er det ikke noe egentlig skille mellom fysisk, seksualisert eller psykisk vold.
Det eneste som skiller, er voldsutøverens valg av våpen.


Enda et tillegg:

– Fagfolk kan for lite om seksuelle overgrep

http://www.nrk.no/sorlandet/ny-doktorgradavhandling-om-overgrep-1.11249856

Siri Søftestad ved Sørlandet Sykehus har forsket på seksuelle overgrep mot barn i 20 år og har nå kommet med en doktorgradsavhandling. I oppgaven har hun forsket på hvordan det er for barn, barnevernsarbeidere, foreldre og ikke minst mistenkte foreldre. Resultatet er oppsiktsvekkende.
– Fagfolk og foreldre vet ikke hva de skal gjøre





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.